BURSA (İGFA) – Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO, bölümlerin ihracat odaklı büyümesine yönelik yeni jenerasyon fuar tertiplerine devam ediyor.
Food Point Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı, BTSO öncülüğünde, KFA Fuarcılık tertibiyle Merinos AKKM’de düzenlendi. Besin kesiminin farklı kümelerinden firmaların yanı sıra besin teknolojilerinde üretim yapan markaların da yer aldığı fuar, bölümün yeni pazarlara açılmasına ve firmaların ihracatını güçlendirmesine katkı sağladı. Fuara bu yıl yurt dışından nitelikli alıcıların yanı sıra yurt içinden perakende zincirlerinin satın alma grupları de katıldı.
Fuara ait değerlendirmelerde bulunan BTSO Besin ve Paketli Ürünler Konseyi Başkanı Burhan Sayılgan, Bursa’nın besin ve tarım bölümündeki üretim ve ihracat potansiyelini güçlendirmeyi hedeflediklerini aktardı.
Bu kapsamda düzenlenen Food Point Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı’nın bölümdeki profesyonellerin bir ortaya gelerek yeni iş irtibatları kurmalarına, iş birlikleri geliştirmelerine ve kesimdeki yenilikleri takip etmelerine imkan sağladığını belirten Sayılgan, “Fuarda 3 gün boyunca dünyanın farklı bölgelerinden 250’yi aşkın nitelikli alıcıyı ağırladık. Fuar komitemiz tarafından firmaların talep ve beklentileri doğrultusunda seçilen alıcılar, firmalarımızla verimli iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Biz bir yandan ihracatı artırırken öteki taraftan Bursa’yı ve üreticilerimizi de tanıtmayı amaçlıyoruz. Bu manada fuarımızın son derece yararlı geçtiğini söyleyebilirim. İnşallah gelecek yıllarda bu fuarı Türkiye’nin ve bölgenin en güçlü platformlarından biri haline getireceğiz. BTSO Yönetim Kurulu Liderimiz Sayın İbrahim Burkay’a ve fuarımıza takviye veren tüm dal temsilcilerimize teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Dondurulmuş deniz eserleri dalında faaliyet gösteren Balık Dünyası firması yetkilisi Zafer Özgün, fuarın firmaların ihracatına büyük katkı sağladığını söz etti. Gerek yurt içi gerek yurt dışından gelen nitelikli alıcıların firmaların ilgisinden mutlu kaldıklarını belirten Peklez firması yetkilisi Mustafa Doğan, hedeflerinin yeni müşterilerle sağlıklı bir formda büyümek olduğunu söyledi.
Fuara Azerbaycan’dan katılan Said Javadov, “Firmamız Bravo markası altında, 5 hipermarket ve 125 süpermarket olmak üzere toplam 130 noktada faaliyet gösteriyor. Bursa’da düzenlenen fuara birinci kez katılıyoruz. Burada birinci elden eser alma konusunda büyük fırsatlar oluşturulmuş. Bu sayede birçok firma ile tanışma fırsatı bulduk. Buradan çok hoş sonuçlar elde edeceğimizi ve yeni iş birlikleriyle Azerbaycan’a döneceğimizi düşünüyorum. Önümüzdeki yıllarda düzenlenecek fuarlara ülkemizden büyük heyetlerle katılmayı istiyoruz.” dedi.